WEKO3
アイテム
MultiMedia Performance におけるインタラクティブ性と美
http://hdl.handle.net/2261/6906
http://hdl.handle.net/2261/6906ab94f7cd-634f-4650-b8a5-5c5a3b7c514b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-06-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | MultiMedia Performance におけるインタラクティブ性と美 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | MultiMedia Performance | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Saccade-based Display | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Illusory Interactive | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Study on Interactivity and Beauty in MultiMedia Performance | |||||
著者 |
渡邊, 淳司
× 渡邊, 淳司× Verdaasdonk, Maria Adriana× 田畑, 哲稔× 安藤, 英由樹× 前田, 太郎× 舘, 暲 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 556 | |||||
姓名 | Watanabe, Junji | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 557 | |||||
姓名 | Verdaasdonk, Maria Adriana | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 558 | |||||
姓名 | Tavata, Tetsutoshi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 559 | |||||
姓名 | Ando, Hideyuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 560 | |||||
姓名 | Maeda, Taro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 561 | |||||
姓名 | Tachi, Susumu | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院情報理工学系研究科 | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | Queensland University of Technology | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | cell/66b | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | NTTコミュニケーション科学基礎研究所 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Stage performances are recently made using interaction technologies between performers' body movements and images for stage design, and the interactions occur mainly on the stage. Conventionally, audiences basically see the same scenery from performances on the stage. However, interactions between stage and audiences are important for individualized experiences of audiences. We consequently realized an interactive performing art stage using audiences' eye movements. On performing art stages, audiences make eye movements at various times triggered by body actions of performers and spot lights. If light arrays are flickering fast enough during the eye movements, the audiences can perceive 2D images due to afterimage on the retina. The shapes of the afterimages are different according to their eye movements. The light arrays function not only as illumination, but as a visual display, which can present different 2D images for each audience. | |||||
書誌情報 |
日本バーチャルリアリティ学会論文誌 = Transactions of the Virtual Reality Society of Japan 巻 10, 号 1, p. 3-9, 発行日 2005-03 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11448578 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 007 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 548 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本バーチャルリアリティ学会 |