ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 21
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 21

教師あるいは異性を含む3者関係の構造 : 認知的均衡理論の再検討

https://doi.org/10.15083/00029939
https://doi.org/10.15083/00029939
1b8afeb7-d200-4efc-8425-8acf1c7ea6a7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688166.pdf KJ00000688166.pdf (945.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 教師あるいは異性を含む3者関係の構造 : 認知的均衡理論の再検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029939
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Cognitive Balance in Triadic Relations Including a Teacher or an Opposite-sex Friend
著者 井上, 健治

× 井上, 健治

WEKO 65827

井上, 健治

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65828
姓名 Inoue, Kenji
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育心理学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this investigation is to test the cognitive structures of triadic relations including a teacher or an opposite-sex peer. 36 (3 roles × 4 sign combinations × 3 dyadic relations required to rate) abstract triadic relations were presented to 181 university students. Each triad consists of P (self), O (another person, varied in relation to P : a same-sex peer, an opposite-sex peer or a teacher) and the third person X (a same-sex peer). Therefore it involved three dyadic relations, namely PO, PX and OX. Two of these dyadic sentiment relations were given with + or - sign on each, and Ss were asked to estimate on seven point scales the third dyadic sentiment relation. The results showed that the characteristics of the cognitive structures of POX situations varies with O's roles and with the combinations of dyadic relations which were given as predetermined conditions. Both Heider's and Newcomb's theories should be closely re-examined taking account of these facts.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 21, p. 67-76, 発行日 1982-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.5
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 141.6
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.35
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:51:29.363570
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3