ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 52
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 52

意識の変化が運動パフォーマンスに及ぼす影響 : 異なる疾走フォームによる疾走実験を通して

https://doi.org/10.15083/00031101
https://doi.org/10.15083/00031101
98871501-d51b-4124-8285-3f36af8f9427
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_52_39.pdf edu_52_39.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル 意識の変化が運動パフォーマンスに及ぼす影響 : 異なる疾走フォームによる疾走実験を通して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031101
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル How changes in consciousness influence exercise performance : Experimental testing of three different running forms
著者 民内, 利昭

× 民内, 利昭

WEKO 68621

民内, 利昭

Search repository
坂田, 洋満

× 坂田, 洋満

WEKO 68622

坂田, 洋満

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68623
姓名 Tamiuchi, Toshiaki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68624
姓名 Sakata, Hiromitsu
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
著者所属
著者所属 木更津工業高等専門学校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present running and sprinting coaching methods used in school physical education emphasize the high-knee and kickconscious running forms. However, sports science regards these coaching methods as a mistake. Through ongoing reflection on the results of his practical coaching, the first author is developing a new running coaching method (the non-kick-conscious running form) that is designed to replace these traditional methods. The purpose of this study is to compare the effectiveness of three different running forms (individuals’ natural running form, the kick-conscious running form, and the non-kick-conscious running form) through running experiments. The results suggest that the non-kick-conscious running form results in higher performance and less physical burden being placed on the runner than the other methods.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 52, p. 479-497, 発行日 2013-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:18:22.140212
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3