WEKO3
アイテム
意識の変化が運動パフォーマンスに及ぼす影響 : 異なる疾走フォームによる疾走実験を通して
https://doi.org/10.15083/00031101
https://doi.org/10.15083/0003110198871501-d51b-4124-8285-3f36af8f9427
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_52_39.pdf (1.8 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-07-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 意識の変化が運動パフォーマンスに及ぼす影響 : 異なる疾走フォームによる疾走実験を通して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031101 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | How changes in consciousness influence exercise performance : Experimental testing of three different running forms | |||||
著者 |
民内, 利昭
× 民内, 利昭× 坂田, 洋満 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 68623 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Tamiuchi, Toshiaki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 68624 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Sakata, Hiromitsu | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 木更津工業高等専門学校 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The present running and sprinting coaching methods used in school physical education emphasize the high-knee and kickconscious running forms. However, sports science regards these coaching methods as a mistake. Through ongoing reflection on the results of his practical coaching, the first author is developing a new running coaching method (the non-kick-conscious running form) that is designed to replace these traditional methods. The purpose of this study is to compare the effectiveness of three different running forms (individuals’ natural running form, the kick-conscious running form, and the non-kick-conscious running form) through running experiments. The results suggest that the non-kick-conscious running form results in higher performance and less physical burden being placed on the runner than the other methods. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 52, p. 479-497, 発行日 2013-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |