ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 51
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 51

学習者中心型授業へのアプローチ : 知識構成型ジグソー法を軸に

https://doi.org/10.15083/00031142
https://doi.org/10.15083/00031142
b66488a7-16cf-4a43-bc5f-41f72cee1f00
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_51_37.pdf edu_51_37.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-05
タイトル
タイトル 学習者中心型授業へのアプローチ : 知識構成型ジグソー法を軸に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031142
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル An Approach to Learner-Centered Practices : Centering around the Knowledge-Constructive Jigsaw Method
著者 三宅, なほみ

× 三宅, なほみ

WEKO 68738

三宅, なほみ

Search repository
齊藤, 萌木

× 齊藤, 萌木

WEKO 68739

齊藤, 萌木

Search repository
飯窪, 真也

× 飯窪, 真也

WEKO 68740

飯窪, 真也

Search repository
利根川, 太郎

× 利根川, 太郎

WEKO 68741

利根川, 太郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68742
姓名 Miyake, Naomi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68743
姓名 Saito, Moegi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68744
姓名 Iikubo, Shinya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68745
姓名 Tonegawa, Taro
著者所属
著者所属 東京大学大学発教育支援コンソーシアム推進機構
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Consortium for Renovating Education for the Future, founded at the University of Tokyo in 2009, has been striving to help teachers develop a networked community for creating authentically learner-centered classrooms. The classes are designed on a cognitive framework where the constructively interactive components during classroom student discussions provide individual students with a chance to express and reflect upon their own ideas as well as others, for integrating and constructively deepening them. This community currently involves more than 100 teachers coming from sixty-nine schools, ranging from elementary to high-schools. The paper reports its success for helping teachers to create sub-communities around their locations as well as their subject areas, so that they could collaboratively share the prime plans for similar classes and reflect upon their outcomes. Discussions on future plans conclude the paper.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 51, p. 441-458, 発行日 2012-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:17:29.303418
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3