WEKO3
アイテム
学習者中心型授業へのアプローチ : 知識構成型ジグソー法を軸に
https://doi.org/10.15083/00031142
https://doi.org/10.15083/00031142b66488a7-16cf-4a43-bc5f-41f72cee1f00
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-04-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学習者中心型授業へのアプローチ : 知識構成型ジグソー法を軸に | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031142 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Approach to Learner-Centered Practices : Centering around the Knowledge-Constructive Jigsaw Method | |||||
著者 |
三宅, なほみ
× 三宅, なほみ× 齊藤, 萌木× 飯窪, 真也× 利根川, 太郎 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68742 | |||||
姓名 | Miyake, Naomi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68743 | |||||
姓名 | Saito, Moegi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68744 | |||||
姓名 | Iikubo, Shinya | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68745 | |||||
姓名 | Tonegawa, Taro | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学発教育支援コンソーシアム推進機構 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The Consortium for Renovating Education for the Future, founded at the University of Tokyo in 2009, has been striving to help teachers develop a networked community for creating authentically learner-centered classrooms. The classes are designed on a cognitive framework where the constructively interactive components during classroom student discussions provide individual students with a chance to express and reflect upon their own ideas as well as others, for integrating and constructively deepening them. This community currently involves more than 100 teachers coming from sixty-nine schools, ranging from elementary to high-schools. The paper reports its success for helping teachers to create sub-communities around their locations as well as their subject areas, so that they could collaboratively share the prime plans for similar classes and reflect upon their outcomes. Discussions on future plans conclude the paper. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 51, p. 441-458, 発行日 2012-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |