ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

韓国の教育改革における革新学校の意味

https://doi.org/10.15083/00076388
https://doi.org/10.15083/00076388
7e599767-b0bc-464c-b20f-e76ca7a61856
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_30.pdf edu_56_30.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 韓国の教育改革における革新学校の意味
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076388
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The meaning of Innovation Schools in education reform of Korea
著者 厳, アルム

× 厳, アルム

WEKO 152709

厳, アルム

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152710
姓名 EOM, Areum
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The keyword of the Korea’s education reform after 1980s was Autonomy. The reform of Autonomy was accomplished in 1995, when the education reform came in to effect on 31 May. However, such neoliberal reform, which emphasized on Autonomy and responsibilities, has affected emergence of the alternative education and movements to form the new schools in which teachers play a center role. Especially, teachers who led the movements to form the new schools played a main role in the school reform, which was helped out by the policy on innovation schools, which emerged through the superintendent of education election in 2009. Trying to improve school cultures in compliance with the original function that education has, the policy on innovation schools is different from the hitherto government-led education reform, in that it enabled school reform to aim at cooperative school management and formation of democratic communities. However, there still remain issues on how to keep the education innovation sustainable.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 365-376, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:56.474097
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3