ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

キリスト教主義学校の役割とその教育的意義 : 宗教を通した価値の社会化の視点から

https://doi.org/10.15083/00076389
https://doi.org/10.15083/00076389
dc129823-1c1b-4436-b3f9-ea23a0ceb3b2
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_31.pdf edu_56_31.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル キリスト教主義学校の役割とその教育的意義 : 宗教を通した価値の社会化の視点から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076389
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Roles of Christian Schools and Their Educational Implications: Examining Value Socialization Through Religion
著者 クリーグ, 波奈

× クリーグ, 波奈

WEKO 152711

クリーグ, 波奈

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152712
姓名 KRIEG, Hanna
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Religious education has always been a topic of controversy, especially in a multi-religious, pluralistic society like modern Japan. Despite 70% of the population reporting that they do not have faith in any religion, many private religious schools exist. Among these, Christian schools are the majority, where more than 500,000 “non-religious” Japanese students learn the Christian doctrine and core values as a part of their curriculum. Given the shift towards character-building education rather than an education-based evangelism in the past sixty years, this paper aims to provide a theoretical framework by reviewing the history as well as previous empirical work related to the topic. The results of the review suggest understanding Christian education as an active community of practice where students learn various values both explicitly and implicitly through socialization. The implication of this perspective will be discussed along with a case study.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 377-387, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:57.546932
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3