WEKO3
アイテム
キリスト教主義学校の役割とその教育的意義 : 宗教を通した価値の社会化の視点から
https://doi.org/10.15083/00076389
https://doi.org/10.15083/00076389dc129823-1c1b-4436-b3f9-ea23a0ceb3b2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_56_31.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | キリスト教主義学校の役割とその教育的意義 : 宗教を通した価値の社会化の視点から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076389 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Roles of Christian Schools and Their Educational Implications: Examining Value Socialization Through Religion | |||||
著者 |
クリーグ, 波奈
× クリーグ, 波奈 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152712 | |||||
姓名 | KRIEG, Hanna | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Religious education has always been a topic of controversy, especially in a multi-religious, pluralistic society like modern Japan. Despite 70% of the population reporting that they do not have faith in any religion, many private religious schools exist. Among these, Christian schools are the majority, where more than 500,000 “non-religious” Japanese students learn the Christian doctrine and core values as a part of their curriculum. Given the shift towards character-building education rather than an education-based evangelism in the past sixty years, this paper aims to provide a theoretical framework by reviewing the history as well as previous empirical work related to the topic. The results of the review suggest understanding Christian education as an active community of practice where students learn various values both explicitly and implicitly through socialization. The implication of this perspective will be discussed along with a case study. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 56, p. 377-387, 発行日 2017-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |