ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

教育原理としてのダブル・ヴィジョン : ドナルド・ショーンの教育思想

https://doi.org/10.15083/00076394
https://doi.org/10.15083/00076394
0aa81ea6-129c-43e3-bd0c-69a1e8a030bf
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_36.pdf edu_56_36.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 教育原理としてのダブル・ヴィジョン : ドナルド・ショーンの教育思想
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076394
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study of “Double Vision” as a Principle of Education in the Thought of Donald A. Schön
著者 山口, 美和

× 山口, 美和

WEKO 152731

山口, 美和

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152732
姓名 YAMAGUCHI, Miwa
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this article is to clarify the concept of “double vision” in the thought of Donald A. Schön, and to consider its effect on the reflection of professionals.
In the 1960s-1970s, the professional took an active role in the model of “technical rationality”, but after the 1980s, the expected role of professionals has changed as a result of diversification of the sense of values. It becomes more significant matter for the professionals how to find the problem to resolve in the complicated situation. The professional's “artistry” is the ability to find the “problem” by framing the problematic situation and naming it. As a professional's practice becomes more repetitive and routine, and as knowing-in-practice becomes increasingly tacit, the professionals may miss important opportunities to think about what he doing. When this happens, the professional has “over-learned” what he knows. Schön suggests that a professional's “double vision” can serve as a corrective to over-learning. The professionals must act in accordance with the view the adopted, but he must recognize that he can always break it open later. If the teacher as a professional of education maintains his double vision, even while deepening his commitment to a chosen frame, he a increases his chance of arriving at a deeper understanding of children.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 449-456, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:03.092887
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3