ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

カンボジアのコミュニティ学習センターにおける住民参加に関する予備的考察

https://doi.org/10.15083/00076426
https://doi.org/10.15083/00076426
4511fa83-7a86-4cdf-a7e2-4bb2354e17f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_26.pdf edu_57_26.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル カンボジアのコミュニティ学習センターにおける住民参加に関する予備的考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076426
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Preliminary Study on Community Participation at Community Learning Centers in Cambodia
著者 久保寺, さつき

× 久保寺, さつき

WEKO 152805

久保寺, さつき

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152806
姓名 KUBODERA, Satsuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this preliminary study is to examine the importance of community participation in management at Community Learning Centers (CLC) in Cambodia supported by National Federation of UNESCO Associations in Japan (NFUAJ). In particular, its aim is to investigate these three research questions:
1) How do local people participate in managing CLC?
2) What system, if any, supports their participation?
3) What difficulty do they face in participation?
By fieldwork and interviews in Cambodian CLC, this preliminary study reveals that:
1) Local people participate in managing CLC as members of the management committee and teachers/facilitators of program.
2) The election of the management committee contributes to form community ownership, and the training for them by NFUAJ helps them to acquire a management skillset so that they can run their CLC by themselves even after the NFUAJ’s support ends.
3) Management committees have three difficulties: coping with both their main job and tasks as members of the management committee, managing a community library, and keeping a good relationship with other local people. Teachers’ problems result from: the uniqueness of the curriculum, the lack of class time, and the gap between students’ learning speeds.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 303-312, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:39.789838
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3