ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

英語教材としての映画の可能性 : 大学英語授業を例に

https://doi.org/10.15083/00076427
https://doi.org/10.15083/00076427
b6c591dc-a5db-4eeb-a1bb-fcb6a66fe44e
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_27.pdf edu_57_27.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 英語教材としての映画の可能性 : 大学英語授業を例に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076427
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Possibilities of English Movies as Teaching Materials : A Case Study of Teaching English in a University
著者 ショルティ, 沙織

× ショルティ, 沙織

WEKO 152807

ショルティ, 沙織

Search repository
柾木, 貴之

× 柾木, 貴之

WEKO 152808

柾木, 貴之

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152809
姓名 SCHULTE, Saori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152810
姓名 MASAKI, Takayuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
著者所属
著者所属 東京理科大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study illustrates teaching materials utilizing an English movie in an English classroom in a university, and how students use the elements of the movie such as the imagery or the sounds to understand and produce English expressions that are appropriate in certain contexts. The teaching materials were designed for four experimental lessons, which included some activities that require students to use their pragmatic knowledge. Through analyzing the students' comments left on the questionnaire surveys and worksheets, we found that the imagery and the sounds give them various types of information such as facial expressions, tone of voice, and the atmosphere of the scene, which help them grasp the contextual meanings and create appropriate English expressions. The results also showed that they worked on the activities using those elements of the movie by understanding the characters’ feelings, understanding and imagining the contents of the story, noticing the variety of English expressions, and predicting English expressions when they encountered words that they did not know.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 313-325, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:40.903158
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3