ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

教育研究におけるコミュニティ・キャピタル論の展開 : 学校・地域間連携を通じた越境による人的資源の蓄積に着目して

https://doi.org/10.15083/00077124
https://doi.org/10.15083/00077124
a55f4774-39df-42dc-8389-7b361866d0f2
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_07.pdf edu_58_07.pdf (520.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 教育研究におけるコミュニティ・キャピタル論の展開 : 学校・地域間連携を通じた越境による人的資源の蓄積に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077124
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Development of Community Capital on Educational Research : From Viewpoints of Accumulation of Human Resources by Boundary Crossing through School-Community Partnership
著者 中野, 綾香

× 中野, 綾香

WEKO 155635

中野, 綾香

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155636
姓名 NAKANO, Ayaka
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focuses on mediators of participating School-Community Partnerships, and intends to clarify how those people influence bonding social capital and bridging social capital accumulated on School-Support organization. Objects of this study are volunteer workers who engage themselves in School-Support volunteer activities; such as mathematical classes, career education and I had collected data from March/ 2016 to August/ 2018. By long-term qualitative analysis, bonding social capital promotes generating trustworthiness, and being based on this trustworthiness, retirees cross the frontier into different organization. As a result, people who have various expertise come to participate School-Support volunteer works and community capital, that not only School-Support members but also teachers or students are able to use, would be accumulated.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 71-78, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:23:10.011227
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3