WEKO3
アイテム
修学パターンからみる中米ホンジュラス共和国の子どもたちの修学実態3地域比較
https://doi.org/10.15083/00077135
https://doi.org/10.15083/00077135575cd1d7-997d-4bb9-ace9-b1182396f808
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_58_18.pdf (313.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 修学パターンからみる中米ホンジュラス共和国の子どもたちの修学実態3地域比較 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00077135 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Comparative analysis of children’s enrollment patterns in different areas of Honduras | |||||
著者 |
芦田, 明美
× 芦田, 明美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 155658 | |||||
姓名 | ASHIDA, Akemi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study targeted the Republic of Honduras that had the challenge to improve primary completion rate. This study analyzed student enrollment situations in different areas of Honduras with a focus on their enrollment patterns by using longitudinal data that is possible to see individual details. The results revealed that three different areas showed the same or similar trends in the true cohort table, enrollment patterns leading to graduation or dropout. The percentage of graduates without repetition is especially high in the capital area. However, the most frequent pattern in the island area was a dropout in the early grades. In addition, there was a clear difference among the areas when we compared their enrollment situations by the age of entrance. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 58, p. 191-200, 発行日 2019-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |