ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

精神障害者家族の家族支援論に求められる視点の検討 : 「家族による家族学習会」の「事後の振り返り」場面に着目して

https://doi.org/10.15083/00077139
https://doi.org/10.15083/00077139
8d6f3a49-2fc3-4555-8a8a-8e2bf3a62687
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_22.pdf edu_58_22.pdf (865.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 精神障害者家族の家族支援論に求められる視点の検討 : 「家族による家族学習会」の「事後の振り返り」場面に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077139
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on Family Support for a Person with Mental Illness focusing on Discursive Resources and Reflection of the “Omotenashi-Family Experiences Learning Program”
著者 末光, 翔

× 末光, 翔

WEKO 155665

末光, 翔

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155666
姓名 SUEMITSU, Sho
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to consider the condition of scene in which families caring for a person with a serious mental illness can enrich their discursive resources to educe their potential for holding discussion with professionals such as psychiatrists and conferring their individual needs. Content analysis was conducted through a reflection meeting in which family members gather to manage the self-help group “Omotenashi-Family Experiences Learning Program.” This study reveals that members of the reflection meeting could enrich their discursive resources in the course of confessing their trials and worries to their peers and in experiencing their support and understanding. Moreover, it is arguable that the “middle-ground” created by the group, which assumes both the openness of a public sphere and the support of an intimate sphere, contributes to enriching their discursive resources due to its ability to fluctuate between the two and allow for greater discursive resources.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 237-247, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:23:39.981608
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3