ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

ニューカマー青年研究の動向と展望 : 進路・移行をめぐる研究を中心に

https://doi.org/10.15083/00077145
https://doi.org/10.15083/00077145
3e5c9e7a-7f84-4be5-983e-82495d9b7b57
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_28.pdf edu_58_28.pdf (342.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル ニューカマー青年研究の動向と展望 : 進路・移行をめぐる研究を中心に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077145
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Review of Research on Newcomer Youth in Japan : Focusing on Career Formation and Transition
著者 相良, 好美

× 相良, 好美

WEKO 155677

相良, 好美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155678
姓名 SAGARA, Yoshimi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科生涯学習基盤経営コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reviews the current literature on the problems of Newcomer Youth’s career formation and their transition from school to school and school to work. Recent studies point out the problems on their career choices in Japan arising from migration across cultures at their school age. In particular, it has been found that Newcomer Youth’s future prospects are formed while being influenced by significant others and parents’ educational strategies. Furthermore, they realize career with educational and emotional support from not only formal education, but also out-of-school education and their personal/ethnic networks. In order to establish effective educational support for immigrants who are in social isolation, this paper proposed three approaches on Newcomer Youth study at the stage of settlement: (ⅰ) adopt a multifaceted research approach, (ⅱ) incorporate developmental perspectives into Newcomer Youth study, (ⅲ) conduct research to bridge school education and out-of-school education.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 297-306, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:23:52.248225
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3