ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

教師の情動知能に関する研究動向と展望

https://doi.org/10.15083/00077160
https://doi.org/10.15083/00077160
e6f4bd83-1d7d-4cfd-bb14-7b614bc29696
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_43.pdf edu_58_43.pdf (441.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 教師の情動知能に関する研究動向と展望
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077160
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Teachers’ Emotional Intelligence: Literature review and future perspective
著者 芦田, 祐佳

× 芦田, 祐佳

WEKO 155721

芦田, 祐佳

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155722
姓名 ASHIDA, Yuka
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to review articles published in English between the years 2000 and 2017 that investigated teachers’ emotional intelligence (EI) and to imply the future perspective of study. This paper represented findings in the studies in five parts: (1) predictors of EI and correlations between EI and demographic factors, (2) effects of EI on teachers’ stress or burnout, (3) effects of EI on teacher groups, (4) effects of EI on teachers’ practices, and (5) teacher education programs to improve EI.
According to the studies, teachers’ EI positively related with reduction of stress and burnout among teachers, and several programs efficiently improved teachers’ EI. Moreover, it was revealed that teachers’ EI correlated positively with both teacher efficacy and practices, but correlations with practices were not strong. However, few studies examined coefficients of practical skills, which might be possible to effect stronger than EI on stress, burnout, and teacher efficacy. Additionally, a few studies explored concepts of EI that teachers characterized in their practices. There may be an increasing need for such studies in the future education, as there is a possibility that teachers’ EI is different from the usual EI.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 475-484, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:24:20.737997
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3