ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 39
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 39

「高大接続テスト」の政策形成過程に関する一考察 : 「政策の窓」モデルによる分析を通して

https://doi.org/10.15083/00078974
https://doi.org/10.15083/00078974
22cc4f4d-0278-489e-bdca-f7768bb71610
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac039003.pdf eac039003.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-01-31
タイトル
タイトル 「高大接続テスト」の政策形成過程に関する一考察 : 「政策の窓」モデルによる分析を通して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00078974
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A consideration of the policy formation process for the High School / University Articulation Test : An analysis using the “Policy Window” model
著者 中村, 恵佑

× 中村, 恵佑

WEKO 159849

中村, 恵佑

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 159850
姓名 NAKAMURA, Keisuke
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper discusses the policy formation process for the High School / University Articulation Test which was made by the Central Education Council and the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology in the late 2000s through the lens of the “Policy Window” Model.
This analysis reveals three streams for implementation of the High School / University Articulation Test: Problem, policy, and politics. The problem stream describes the need for common recognition of the goal of improving college preparedness through cooperation between high schools and universities by the related leadership. The policy stream describes the need to address college preparedness through a concrete reform plan: The High School / University Articulation Test. The politics stream describes the need for the private advisory council in the Cabinet to discuss the reform of the standardized Japanese university entrance exam in order to promote college preparedness.
The failure to implement the University Articulation Test can be attributed to failures in all three streams. First, the problem stream was suppressed by the emergence of a large problem. Moreover, the Central Education Council in the policy stream and the private advisory council in the Cabinet in the politics stream didn’t cooperate during the policy formation process. This paper demonstrates the significance of not only policy content but also the policy formation process in Japanese university entrance exam policy.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 個人論文
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Individual Paper
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 39, p. 61-85, 発行日 2019-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 11:04:23.087851
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3