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  1. 140 先端科学技術研究センター
  2. 14010 学術雑誌論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 015 技術・工学

自然風景を仮想空間内で再生するシステムの開発

http://hdl.handle.net/2261/6855
http://hdl.handle.net/2261/6855
56ac8fb0-9da9-4826-aa1d-48c7dd941146
名前 / ファイル ライセンス アクション
tachi_1997_042c.pdf tachi_1997_042c.pdf (634.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2007-06-06
タイトル
タイトル 自然風景を仮想空間内で再生するシステムの開発
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Tele-existence
キーワード
主題Scheme Other
主題 Virtual Reality
キーワード
主題Scheme Other
主題 Virtual World
キーワード
主題Scheme Other
主題 Motion Parallax
キーワード
主題Scheme Other
主題 Occlusion
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Development of a system that creates natural scene as a virtual world
著者 尾崎, 信之

× 尾崎, 信之

WEKO 242

尾崎, 信之

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舘, 暲

× 舘, 暲

WEKO 243

舘, 暲

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 244
姓名 Ozaki, Nobuyuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 245
姓名 Tachi, Susumu
著者所属
著者所属 東京大学先端科学技術センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Virtual Reality(VR), virtual worlds are mainly created by computer graphics, which is not completely realistic when it is used to describe the existing real world. The best way to do this, therefore, is to create a virtual world with images captured by cameras. For interactive response, which is essential for VR, the system needs to change the image being displayed according to where the human operator, whom we call as a virtual viewing point, is viewing from. In other words the system has to deal with the occlusion problem, which is mainly caused by motion parallax. This paper proposed a solution to the occlusion problem. It introduces scenery planes which sample the real world as flat planes based on the assumption that these planes are sufficient to represent the world while the virtual viewing point is moving. There are two types of scenery planes: far planes, which do not need to consider depth during movement, and near planes, which do need to consider depth. The method is verified by a prototype system with stereoscopic viewing ability.
書誌情報 日本バーチャルリアリティ学会論文集 = Transactions of the Virtual Reality Society of Japan

巻 2, 号 2, p. 1-8, 発行日 1997-06
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11429722
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 007
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 548
出版者
出版者 日本バーチャルリアリティ学会
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Ver.1 2021-03-02 08:53:51.992681
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