WEKO3
アイテム
自然風景を仮想空間内で再生するシステムの開発
http://hdl.handle.net/2261/6855
http://hdl.handle.net/2261/685556ac8fb0-9da9-4826-aa1d-48c7dd941146
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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tachi_1997_042c.pdf (634.4 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2007-06-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 自然風景を仮想空間内で再生するシステムの開発 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tele-existence | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Virtual Reality | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Virtual World | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Motion Parallax | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Occlusion | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development of a system that creates natural scene as a virtual world | |||||
著者 |
尾崎, 信之
× 尾崎, 信之× 舘, 暲 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 244 | |||||
姓名 | Ozaki, Nobuyuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 245 | |||||
姓名 | Tachi, Susumu | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学先端科学技術センター | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In Virtual Reality(VR), virtual worlds are mainly created by computer graphics, which is not completely realistic when it is used to describe the existing real world. The best way to do this, therefore, is to create a virtual world with images captured by cameras. For interactive response, which is essential for VR, the system needs to change the image being displayed according to where the human operator, whom we call as a virtual viewing point, is viewing from. In other words the system has to deal with the occlusion problem, which is mainly caused by motion parallax. This paper proposed a solution to the occlusion problem. It introduces scenery planes which sample the real world as flat planes based on the assumption that these planes are sufficient to represent the world while the virtual viewing point is moving. There are two types of scenery planes: far planes, which do not need to consider depth during movement, and near planes, which do need to consider depth. The method is verified by a prototype system with stereoscopic viewing ability. | |||||
書誌情報 |
日本バーチャルリアリティ学会論文集 = Transactions of the Virtual Reality Society of Japan 巻 2, 号 2, p. 1-8, 発行日 1997-06 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11429722 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 007 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 548 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本バーチャルリアリティ学会 |