WEKO3
アイテム
積み木研究における展望と課題
https://doi.org/10.15083/00031054
https://doi.org/10.15083/000310547e4a29c3-5e65-4e02-96ee-7f502a020c93
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_53_21.pdf (665.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 積み木研究における展望と課題 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031054 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Review of Research on the Building Blocks | |||||
著者 |
宮田, まり子
× 宮田, まり子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68455 | |||||
姓名 | Miyata, Mariko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper reviews the studies on building blocks in ECEC (Early Childhood Education and Care) and the documents of ECEC practice to clarify the importance of building blocks in ECEC settings. Building blocks are one of the Froebel gifts, and the educational intention encouraged early childhood education. Findings from the studies illustrate that the blocks with simple shapes draw various actions and ideas from children. It also helps children interact with one another. However, there are few studies focusing on the effect of building blocks on children in practical situations, and further researches are needed. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 53, p. 225-232, 発行日 2014-03-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |