WEKO3
アイテム
日本の教育社会学の方法・教育・アイデンティティ : 制度的分析の試み
https://doi.org/10.15083/00031069
https://doi.org/10.15083/00031069ced6c3bd-ceeb-461c-904b-16e89f49a265
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_52_07.pdf (2.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-07-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本の教育社会学の方法・教育・アイデンティティ : 制度的分析の試み | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031069 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Methodology, Education, and Identity of the Sociology of Education in Japan : An Institutional Analysis | |||||
著者 |
本田, 由紀
× 本田, 由紀× 齋藤, 崇德× 堤, 孝晃× 加藤, 真 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68507 | |||||
姓名 | Honda, Yuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68508 | |||||
姓名 | Saito, Takanori | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68509 | |||||
姓名 | Tsutsumi, Takaaki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68510 | |||||
姓名 | Kato, Makoto | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The sociologists of education in Japan have continuously engaged in self-reflections on the definition and the character of the field through some conflicting points of view. By conceptualizing Kyosya size indexes to clarify the structure of the institutional basis, this article offers an institutional analysis of the state and history of the discipline in 1) the methodology of the papers, 2) the content of education in universities, and 3) the identity of the researchers. The analyses in this article demonstrate the distortion and the dispersion of the institutional basis of the sociology of education in Japan, which obstruct the self-definition of the field. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 52, p. 87-116, 発行日 2013-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |