WEKO3
アイテム
<個人論文>初期日教組運動における文化活動(その2) : 機関紙や雑誌に着目して
https://doi.org/10.15083/00031711
https://doi.org/10.15083/00031711632902aa-3624-4fb1-bf88-8de90ece3734
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
eac036004.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <個人論文>初期日教組運動における文化活動(その2) : 機関紙や雑誌に着目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031711 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | <Individual Papers>Cultural activities in the Japan Teachers’ Union’s movements in the early postwar years (Part 2) : A focus on the union organ and the journal | |||||
著者 |
高木, 加奈絵
× 高木, 加奈絵 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70213 | |||||
姓名 | TAKAGI, Kanae | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper is to analyze how and why the National Conference on Educational Research started. To explore the process and reason, I use the official organs of Japan Teacher’s Union (JTU) and associated journals. In particular, I analyze the usage of the term “the cultural activities” because it meant almost the same thing as the training of professional ability. I found that various opinions about “the cultural activities” appeared in the organs and journals. This suggests that the organs and journals had freedom of speech and press. What this finding means is that many claims that Japan Communist Party directly affected the JTU, and that the JTU was a monolithic organization were incorrect. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 36, p. 55-72, 発行日 2016-10-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1220520X | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo |