ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 10 言語情報科学専攻
  3. 言語情報科学
  4. 6
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 言語情報科学
  4. 6

小学校への英語教育導入に関する論争の分析

https://doi.org/10.15083/00016607
https://doi.org/10.15083/00016607
76886d64-ed61-4ca7-8e63-5b41a27c862c
名前 / ファイル ライセンス アクション
lis00613.pdf lis00613.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-01-25
タイトル
タイトル 小学校への英語教育導入に関する論争の分析
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校英語
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語教育の目的論
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育政策
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育言説
キーワード
主題Scheme Other
主題 言説分析
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00016607
ID登録タイプ JaLC
著者 寺沢, 拓敬

× 寺沢, 拓敬

WEKO 26458

寺沢, 拓敬

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study attempts to elucidate shared and unshared points in the debate on the introduction of English education into public elementary school in Japan. The discussions raised in the debate are analyzed from various perspectives (e.g., (a) educational objectives and (b) problems; and (1) propositions, (2) recognitions of current situations, (3) grounds for introducing English at the elementary-level that the proponents adduce). Close scrutiny of the discussions about the educational objectives reveals that there are three major unshared points that are continuously discussed both within and between the camps of supporters and opponents : whether it is necessary for elementary students to develop their English skills ; whether an earlier start leads to a better effect on their English proficiency ; and how English teaching relates to fostering students'attitudes toward different cultures and communication. These contentious points reflect the diversity among the arguments of the supporters for the introduction. These findings open a new avenue for further discussion and research.
書誌情報 言語情報科学

巻 6, p. 207-225, 発行日 2008-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13478931
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11831019
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 801
出版者
出版者 東京大学大学院総合文化研究科言語情報科学専攻
出版者別名
Graduate School of Arts and Sciences, the University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 13:53:49.204130
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3