ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 60
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 60

発達障害児のいじめ防止のためのICTツール開発研究 : 応用行動分析を活用して

https://doi.org/10.15083/0002000557
https://doi.org/10.15083/0002000557
78f81d0d-cb8b-4cfa-b8be-cf6ad6bcfb2a
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_60_07.pdf edu_60_07.pdf (1.8MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-07-14
タイトル
タイトル 発達障害児のいじめ防止のためのICTツール開発研究 : 応用行動分析を活用して
言語 ja
タイトル
タイトル The Development of ICT Application to Prevent Bullying for Children with Developmental Disorders : Applying the Applied Behavior Analysis
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002000557
ID登録タイプ JaLC
著者 一柳, 貴博

× 一柳, 貴博

ja 一柳, 貴博
東京大学

en ICHIYANAGI, Takahiro

Search repository
高堰, 仁美

× 高堰, 仁美

ja 高堰, 仁美
東京大学

en TAKASEKI, Hitomi

Search repository
下山, 晴彦

× 下山, 晴彦

ja 下山, 晴彦
東京大学

en SHIMOYAMA, Haruhiko

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 臨床心理学コース
著者所属
言語 ja
著者所属 臨床心理学コース
著者所属
言語 ja
著者所属 臨床心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to develop ICT application to prevent bullying for children with developmental disorders. This application was developed based on the knowledge of the applied behavior analysis. It was composed of 4 sections; “find the support,” “look at the shared support,” “information sharing,” and “the collection of knowledge for support.” By using this application, teachers can learn the applied behavior analysis and examine the support focusing on peers based on the applied behavior analysis. Additionally, this application enables teachers to share the information for support and accumulate the knowledge for support. Future research should investigate the effectiveness and usefulness of this application.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 60, p. 83-93, 発行日 2021
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-07-14 01:39:14.754967
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3