ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 60
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 60

カナダ・オンタリオ州のレッジョ・インスピレーション : 全日制幼稚園の実施過程に着目して

https://doi.org/10.15083/0002000606
https://doi.org/10.15083/0002000606
063bf052-4d59-44ef-bf26-98a0084057b0
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_60_56.pdf edu_60_56.pdf (1.4MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-07-14
タイトル
タイトル カナダ・オンタリオ州のレッジョ・インスピレーション : 全日制幼稚園の実施過程に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Reggio Inspiration in Ontario, Canada : Focusing on the Implementation of Full-day Kindergartens
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002000606
ID登録タイプ JaLC
著者 浅井, 幸子

× 浅井, 幸子

ja 浅井, 幸子
東京大学

en ASAI, Sachiko

Search repository
黒田, 友紀

× 黒田, 友紀

ja 黒田, 友紀
日本大学

en KURODA, Yuki

Search repository
北田, 佳子

× 北田, 佳子

ja 北田, 佳子
埼玉大学

en KITADA, Yoshiko

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教職開発コース
著者所属
言語 ja
著者所属 日本大学
著者所属
言語 ja
著者所属 埼玉大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Ontario Ministry of Education decided in 2010 to implement the Full-Day Kindergarten for all 4 and 5-year-old children. This study examines the Reggio Inspiration in early education in Ontario, in line with the policy formulation and implementation process of the Full-Day Kindergarten. We found the following. First, “Early Learning for Every Child Today (ELECT)”, which was a guideline for early education developed in 2007, had both the potential to create rich play-based practices for children and the risk of to make practices poor due to too many skills and indicators. Second, “With Our Best Future in Mind (Pascal Report)”, which developed in 2009 and designed the Full-Time Kindergarten, emphasized ELECT as lists of skills and indicators. Third, teacher resources were created to support playbased learning, with the idea of “rich child” introduced from the idea of Reggio Emilia. Fourth, the teacher resource “How Does Learning Happen (HDLH)” developed in 2014, attempted to resist the situation in which ELECT as lists of skills and indicators made practices poor through respecting the autonomy and professionalism of teacher team.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 60, p. 645-662, 発行日 2021
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-07-14 02:11:43.747054
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3