ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 5
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 5

葛藤対処様式が教師の職能開発に与える影響の両義性

http://hdl.handle.net/2261/0002001068
http://hdl.handle.net/2261/0002001068
9e893d47-209a-4938-aa2d-29ff817c62e5
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00502.pdf CASEER00502.pdf (1MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-08
タイトル
タイトル 葛藤対処様式が教師の職能開発に与える影響の両義性
言語 ja
タイトル
タイトル The Ambiguous Impact of Conflict Management Strategies on Teachers’ Professional Development
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Continuing Professional Development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher culture
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 identity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 conflict management strategies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 qualitative research
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 小田, 郁予

× 小田, 郁予

ja 小田, 郁予
東京大学

en Oda, Ikuyo
The University of Tokyo

Search repository
松村, 一太朗

× 松村, 一太朗

ja 松村, 一太朗
東京大学

en Matsumura, Ichitaro
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study is to reveal the features of teachers’ daily practices which are usually overlooked but have possibilities for improvement. This study takes conflict management strategies as one of the important elements of teachers’ professional development. Data was collected through semi-structured interviews at a public elementary school and was analyzed by using Sato’s “qualitative research method” (Sato, 2008). The analysis was used to generate five categories. / Two categories influence teachers’ decision making and their daily practices. These are “features of teaching” and “daily conflicts.” Features of teaching, such as the unpredictability of the classroom make teachers’ practices difficult and are perceived as conflict experiences which hinder teachers’ learning. To overcome these difficulties, teachers have constructed coping strategies. The elements that make up their coping strategies are “sustaining motivations,” “creating a supportive environment,” and “risk avoidance.” These correlate with each other, and function as a “corruption avoidance device,” preventing school culture from deteriorating. / Although these strategies are developed to help and protect teachers, there are some negative influences. The strategies are commonly driven by practice-oriented and relationship-oriented decision making. These features bring the self-sacrifice or reservation of teachers as they attempt to maintain a cooperative school environment.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2018年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
言語 ja
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 5, p. 20-33, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
en
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-09-08 08:34:30.399230
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3