ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 5
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 5

青年期前期における主体的学習経験と生涯に渡る学びとの関連 : 都内中等教育学校の卒業生調査から

http://hdl.handle.net/2261/0002001072
http://hdl.handle.net/2261/0002001072
eaf0162a-5d57-4819-99ff-4d2bc5a9b82d
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00507.pdf CASEER00507.pdf (856.6KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-08
タイトル
タイトル 青年期前期における主体的学習経験と生涯に渡る学びとの関連 : 都内中等教育学校の卒業生調査から
言語 ja
タイトル
タイトル The Association between Experience of Independent Learning in Early Adolescence and Life-long Learning : Data from A Survey to Alumni of a Secondary School in the Tokyo Metropolitan Area
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 active learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 independent learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 life-long learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 adolescent
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 天井, 響子

× 天井, 響子

ja 天井, 響子
東京大学

en Amai, Kyoko
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Active learning (AL) has become common not only in western countries but also in eastern countries including Japan; however, there is scarce research regarding the association between AL experiences in early adolescence and life-long learning. This study examined the effect of AL in secondary school and learning in college and the workplace. The data of 2,307 (1,111 males; 1,195 females; 1 unknown; mean age 54.3) alumni of a secondary school in the Tokyo metropolitan area who completed an anonymous questionnaire was analyzed. The whole sample was divided into three groups depending on the experiences of AL in secondary school: non-AL, low-AL, and high-AL. Tukey’s tests were conducted for mean comparison. The result illustrated that those who actively learned through AL in secondary school showed higher engagement and performance in college. Also, they recognized more opportunities to enhance their skills in the workplace. In consequence, the possibility of that AL in early adolescence enhances motivation for life-long learning was suggested.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 附属学校データベースプロジェクトワーキングペーパーシリーズ
言語 ja
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 5, p. 93-106, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
en
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-09-08 08:34:36.721803
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3