ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 6
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 6

道徳教育における評価の問題と他者の位置付けを考える : ジュディス・バトラーの「説明」概念に着目して

http://hdl.handle.net/2261/0002001076
http://hdl.handle.net/2261/0002001076
0cce9b53-6d9b-4065-99c7-c5724153b098
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00603.pdf CASEER00603.pdf (713.5KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-08
タイトル
タイトル 道徳教育における評価の問題と他者の位置付けを考える : ジュディス・バトラーの「説明」概念に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Thinking the Evaluation and others in Moral Education : Focusing on account in Judith Butler
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Judith Butler
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 moral education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 condemn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 account
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Tetsugaku-souzoukatsudou
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 西村, 文吾

× 西村, 文吾

ja 西村, 文吾
東京大学

en Nishimura, Bungo
The University of Tokyo

Search repository
樋口, 大夢

× 樋口, 大夢

ja 樋口, 大夢
東京大学

en Higuchi, Hiromu
The University of Tokyo

Search repository
川上, 英明

× 川上, 英明

ja 川上, 英明
東京大学

en Kawakami, Hideaki
The University of Tokyo

Search repository
中森, 千裕

× 中森, 千裕

ja 中森, 千裕
東京大学

en Nakamori, Chihiro
The University of Tokyo

Search repository
田邉, 尚樹

× 田邉, 尚樹

ja 田邉, 尚樹
東京大学

en Tanabe, Naoki
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Moral Education became a special subject and it has been recognized as a good opportunity to rethink that what Moral education in Japan should be. However, little attention has been given to the way of evaluating students in Moral education classes, focusing on their relations themselves. The problem we have to consider is how we can evaluate communication in Moral education from the perspective of the relations between the self and others. We discuss Judith Butler’s "condemn", "account" and "substitution", and present the possibility of a new point of view on the issue of evaluating students in Moral education. / At first, we will see the problem of subjectivation from the discussion of Butler’s “evaluation”, and describe the importance of “account”, which one performs for, to, even on an other in order to resist "condemn". Then, through considering Lévinas’ “substitution”, we will explore “ethics” on which the one looks at others. At last, we will discuss how the practice of moral education based on “account” can be, through “Tetsugaku-souzoukatsudou”.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2019年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
言語 ja
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 6, p. 36-51, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
en
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-09-08 08:34:45.070190
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3