Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2021-11-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
An Integrated Framework for“Art Thinking” : How to utilize the process of art for business innovation |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Art thinking |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Innovation |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Creativity |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15083/0002002827 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
高木, 聡一郎
髙木, 紀久子
筧, 康明
福地, 真美
原, 翔子
|
著者所属 |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo |
著者所属 |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Graduate School of Arts and Sciences, The University of Tokyo |
著者所属 |
|
|
言語 |
en |
|
値 |
Graduate School of Interdisciplinary Information Studies, The University of Tokyo |
著者所属 |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
東京大学大学院情報学環 |
著者所属 |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
東京大学大学院総合文化研究科 |
著者所属 |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
東京大学芸術創造連携研究機構 |
著者所属 |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
東京大学大学院学際情報学府 |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Recently “art thinking” has been attracting broader attention aiming to utilize the thinking and process of art creation in the business context. This concept is based on the assumption that various art forms and creative processes of arts can be utilized to generate new business ideas beyond traditional incumbents, particularly when uncertainty in the society increases. While there has been substantial research on arts-based initiatives that attempt to utilize various art forms as interventions in business organizations, the features of the creative process in the arts, how these features are related to creativity in the business context, and how this can impact business performance positively, both from theoretical and empirical perspectives, have not been studied deeply. This article reviews prior studies on creativity in art creation and business activities based on an interdisciplinary approach, including management and psychology, to clarify the academic forefront of art thinking. It also proposes a comprehensive framework to represent the process of creative innovation incorporating the process of art creation. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
教員研究論文 |
|
言語 |
ja |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Faculty Papers |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 情報学研究 : 学環 : 東京大学大学院情報学環紀要
en : Journal of Information Studies, Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
巻 101,
p. 63-96,
発行日 2021-10-31
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
1880697X |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
EISSN |
|
収録物識別子 |
21878056 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12032633 |
出版者 |
|
|
出版者 |
東京大学大学院情報学環 |
|
言語 |
ja |