WEKO3
アイテム
教育行政機関・学校の組織における「情報」の分析のための組織論的検討 : グラフを用いた組織構造の理論的検討の可能性と示唆
https://doi.org/10.15083/0002002936
https://doi.org/10.15083/00020029364afc99e4-ddb0-4256-9703-c1e282b37cc4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-12-10 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 教育行政機関・学校の組織における「情報」の分析のための組織論的検討 : グラフを用いた組織構造の理論的検討の可能性と示唆 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A preparatory study for analyzing information in educational administration and school system as organizational theory : possibilities and suggestions of the theoretical analysis of organizational structures with graphs | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002002936 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
大島, 隆太郎
× 大島, 隆太郎
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper discussed the basic points to analyze the organizational structure of educational organs based on the information flows. After giving the definition of the word “information” here according to some existing papers, especially paying attention to the difference from “knowledge”, I insisted on the need to analyze the structure of the information flows among teachers in a school, and between schools and educational authorities, for better understanding school educational management. For the analysis, I showed an idea using basic graph theoretical thinking. This consideration would be useful for the network analysis of educational organs. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 研究ノート | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Research Notes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo 巻 41, p. 37-53, 発行日 2021-10-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||
関連識別子 | AA1220520X | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |