ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 61
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 61

保育・幼児教育施設における新型コロナウイルス感染症に関わる対応や影響についての検討(2) : 2020年度・2021年度の動向と調査結果から

https://doi.org/10.15083/0002003512
https://doi.org/10.15083/0002003512
9602d400-e6c3-4e7f-b97a-05b866691690
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_61_30.pdf edu_61_30.pdf (2.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-08
タイトル
タイトル 保育・幼児教育施設における新型コロナウイルス感染症に関わる対応や影響についての検討(2) : 2020年度・2021年度の動向と調査結果から
言語 ja
タイトル
タイトル The Influences of COVID-19 to Early Childhood Education and Care Institutions in Japan (2) : Based on trends and survey findings in fiscal year 2020 and 2021
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002003512
ID登録タイプ JaLC
著者 野澤, 祥子

× 野澤, 祥子

ja 野澤, 祥子
東京大学

en NOZAWA, Sachiko

Search repository
淀川, 裕美

× 淀川, 裕美

ja 淀川, 裕美
千葉大学

en YODOGAWA, Yumi

Search repository
中田, 麗子

× 中田, 麗子

ja 中田, 麗子
東京大学

en NAKATA, Reiko

Search repository
菊岡, 里美

× 菊岡, 里美

ja 菊岡, 里美
東京大学

en KIKUOKA, Satomi

Search repository
遠藤, 利彦

× 遠藤, 利彦

ja 遠藤, 利彦
東京大学

en ENDO, Toshihiko

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

ja 秋田, 喜代美
学習院大学

en AKITA, Kiyomi

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 発達保育実践政策学センター
著者所属
言語 ja
著者所属 千葉大学
著者所属
言語 ja
著者所属 教育心理学コ―ス
著者所属
言語 ja
著者所属 学習院大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The impacts of COVID-19, which has been spreading since 2020, have been continuing into 2021. In this paper, we summarize the findings of papers published by the end of August 2021 and the results of surveys conducted by the authors, and clarify the influence of COVID-19 on ECEC (early childhood education and care) facilities. As the result, actual situations and issues in ECEC were identified. First, many ECEC facilities have reconsidered their activities and events. Also, many teachers participated in online professional development while face-to-face meetings have become difficult. In the near future, it will be necessary to discuss the merits and demerits of these new initiatives and to consider new ways of ECEC. Second, although there were not many responses indicating that children are emotionally unstable, it is necessary to conduct a longitudinal survey on the influence of changes in ECEC practices on childrenʼ s development. Third, it was suggested that the disparity in measures taken by local governments, which had been an issue in 2020, continued into 2021. It is a future challenge to examine cooperation and information sharing among local governments. Based on the above considerations, it is essential that various stakeholders continue discussions about the future of ECEC.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 61, p. 331-351, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-08 07:08:08.135426
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3