ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 61
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 61

学校における多職種連携研究の課題と展望 : 連携概念の定義と連携研究を捉える視点

https://doi.org/10.15083/0002003513
https://doi.org/10.15083/0002003513
324b2621-9991-4fc1-84b7-6169d6a73042
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_61_31.pdf edu_61_31.pdf (507.1 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-08
タイトル
タイトル 学校における多職種連携研究の課題と展望 : 連携概念の定義と連携研究を捉える視点
言語 ja
タイトル
タイトル Challenges and Prospects for Multidisciplinary Collaboration in Schools : Defining the Concept of Collaboration and Perspectives on Collaborative Research
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002003513
ID登録タイプ JaLC
著者 小田, 郁予

× 小田, 郁予

ja 小田, 郁予
東京大学

en ODA, Ikuyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to define the concept of multidisciplinary collaboration in schools and construct a framework for organizing previous research to better understand collaboration in schools and increase support for students. First, I discussed the social context that has led to the need for multidisciplinary collaboration in schools. Currently, the issues that teachers face are so complex and difficult that they can no longer be addressed by individuals. Second, I organized the patterns and issues relating to multidisciplinary collaboration that were explored in previous studies in the medical and welfare fields. These fields have a substantial amount of accumulated research and a clear definition of the concept. Third, I defined collaboration within a school setting and constructed a framework for the organization of the previous research. / I defined “multidisciplinary collaboration in schools” as multiple institutions and individuals, including non-professionals, working together to solve problems that cannot be solved by individual teachers or within schools. They utilize their varied expertise, experiences, and perspectives to better guide and support children and educational practices. Future research should focus on the exploration of the experiences and applications of individuals through observations and narratives that depict the difficulties and richness of collaboration between other professions.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 61, p. 353-364, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-08 07:08:12.287035
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3