ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 61
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 61

授業実践における「生徒の声」の可能性と課題 : ヘンリー・ジルーと多文化教育を手がかりに

https://doi.org/10.15083/0002003514
https://doi.org/10.15083/0002003514
f8a5a946-4d5b-483b-945b-40d6cffb6b93
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_61_32.pdf edu_61_32.pdf (358.9 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-08
タイトル
タイトル 授業実践における「生徒の声」の可能性と課題 : ヘンリー・ジルーと多文化教育を手がかりに
言語 ja
タイトル
タイトル The Potentiality and Challenge of “Student Voice” in Lessons : Focus on Henry Giroux and Multicultural Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002003514
ID登録タイプ JaLC
著者 植松, 千喜

× 植松, 千喜

ja 植松, 千喜
慶應義塾大学

en UEMATSU, Kazuki

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 慶應義塾大学教職課程センター
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There are two purposes of this study. One is to review the concept of “student voice” in critical pedagogy by Henry A. Giroux. In this review, this paper refers to Elizabeth Ellsworthʼs critique of critical pedagogy. The other is to refine the action of “listening” to voice. To “listen” to the student voice is not just listening to studentsʼ narratives. As Ellsworth pointed out, educators need to be aware of the privileged nature of the act of listening to voices. Educators will need to be reflectively aware of social contexts and various power relations, and be willing to question their own values so that they can be aware of the existence of oppressions they cannot recognize. However, how teachers should act in order to “listen” to student voice in critical pedagogy is not an easy question. This study shows that descriptions of multicultural educational practices way provide clues to this question, because the standpoint of multicultural education can overlap with the that of critical pedagogy and the descriptions describe the struggles and hesitations of individual teachers in “listening” to student voice.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 61, p. 365-373, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-08 07:08:17.209433
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3