ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 61
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 61

スウェーデンの幼小接続の思想・理念に関する研究動向と展望

https://doi.org/10.15083/0002003518
https://doi.org/10.15083/0002003518
f3ffe817-dd3c-4ae6-8d50-384dc751bf7b
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_61_36.pdf edu_61_36.pdf (379.3 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-08
タイトル
タイトル スウェーデンの幼小接続の思想・理念に関する研究動向と展望
言語 ja
タイトル
タイトル A Review of Research on the Thoughts and Values regarding Transition from ECEC to Compulsory Education in Sweden
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002003518
ID登録タイプ JaLC
著者 矢崎, 桂一郎

× 矢崎, 桂一郎

ja 矢崎, 桂一郎
東京大学

en YAZAKI, Keiichiro

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to review the earlier literature which explore the thoughts and values behind the transition system from ECEC (early childhood education and care) to compulsory education in Sweden. Three aspects are selected as topics to be discussed in line with Swedenʼs contexts: i) childrenʼs perspective; ii) Reggio Inspiration; and iii) meeting place. First, Sweden has been traditionally developing the discussions and efforts to ensure childrenʼs perspectives in educational fields in terms of children's rights and democracy. Secondly, Sweden has been inspired by the educational philosophy in Reggio Emilia since 1980s and has been constructing their own theory and practice based on their tradition. Finally, through this history above, the vision of children and education are shared among ECEC sectors and compulsory schools, which leads the idea of “meeting place” as the unique relationship between ECEC and compulsory education in Sweden.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 61, p. 401-407, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-08 07:08:37.390090
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3