ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 61
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 61

コロナ禍における大学教育の実態とそのインパクト : 全国大学教員調査から

https://doi.org/10.15083/0002003521
https://doi.org/10.15083/0002003521
4a80c3ca-d5cd-46b1-8401-f81b0d03ff80
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_61_39.pdf edu_61_39.pdf (945.1 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-08
タイトル
タイトル コロナ禍における大学教育の実態とそのインパクト : 全国大学教員調査から
言語 ja
タイトル
タイトル University Education in the Covid-19 Pandemic : A National Survey of University Faculties
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002003521
ID登録タイプ JaLC
著者 両角, 亜希子

× 両角, 亜希子

ja 両角, 亜希子
東京大学

en MOROZUMI, Akiko

Search repository
王, 帥

× 王, 帥

ja 王, 帥
東京大学

en WANG, Shuai

Search repository
濱中, 義隆

× 濱中, 義隆

ja 濱中, 義隆
国立教育政策研究所

en HAMANAKA, Yoshitaka

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 大学経営・政策コース
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学社会科学研究所
著者所属
言語 ja
著者所属 国立教育政策研究所
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Despite the Covid-19 pandemic, Japanese universities have maintained their educational functions by introducing online education. How were the online classes conducted, what are the effectiveness and challenges, and how will this experience affect the future? A questionnaire survey was administered to 3,000 university faculty members nationwide to understand the prevailing questions. / The results revealed the following. First, many faculty members tried their best to conduct online classes during the Covid-19 pandemic even though they were unfamiliar with the process. Second, although evaluation depended on and differed because of the varying experiences related to distance learning and the efforts expended, the evaluation thereof from the perspective of university faculty was not necessarily low. Third, the experience of distance learning provided opportunities to reaffirm the importance of structuring and systematizing lessons.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 61, p. 437-457, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-08 07:08:52.160706
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3