WEKO3
アイテム
高等教育の質保証改革の根本的メカニズム : 質保証システムの変遷に見る〈質〉をめぐる政治性・再帰性
https://doi.org/10.15083/0002003525
https://doi.org/10.15083/00020035258b51d985-edfb-4a73-86ae-d58d0ca0034e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_61_43.pdf (426.8 KB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-08 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高等教育の質保証改革の根本的メカニズム : 質保証システムの変遷に見る〈質〉をめぐる政治性・再帰性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Fundamental Reasons for Repeated Quality Assurance Reforms in Higher Education : Focusing on the Political and Reflexive Characteristics of “Quality” | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002003525 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
元濱, 奈穂子
× 元濱, 奈穂子
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | 比較教育社会学コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aims to find the fundamental reasons as to why there has been the need for repeated quality assurance reforms in Japanese higher education. It examines how the focus of Japanese Certified Evaluation and Accreditation has shifted from diversified evaluation of processes in which self-regulation of individual institutions is respected to internal quality assurance and learning outcomes, and discusses quality assurance system itself has reflexive characteristics. In other words, reforms designed to avoid criticisms from some stakeholders will fuel another political debate on whose “quality” and how to assure it. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 61, p. 511-520, 発行日 2022-03-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |