ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 61
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 61

コロナ禍の教師の経験の意味と語りの価値 : 教師の生涯発達とカリキュラム・授業研究・働き方改革の視点による検討

https://doi.org/10.15083/0002003533
https://doi.org/10.15083/0002003533
3264456a-d53d-42e8-8abe-495b996e7ece
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_61_51.pdf edu_61_51.pdf (498 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-08
タイトル
タイトル コロナ禍の教師の経験の意味と語りの価値 : 教師の生涯発達とカリキュラム・授業研究・働き方改革の視点による検討
言語 ja
タイトル
タイトル The meaning of teachers’ experiences and the value of their narratives during the COVID-19 pandemic : An examination of the lifelong development of teachers from the perspectives of curriculum, classroom research, and work style changes
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002003533
ID登録タイプ JaLC
著者 影山, 奈々美

× 影山, 奈々美

ja 影山, 奈々美
東京大学

en KAGEYAMA, Nanami

Search repository
有井, 優太

× 有井, 優太

ja 有井, 優太
東京大学

en ARII, Yuta

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to identify the meaning of the impact of the COVID-19 pandemic on school education in the context of teachersʼ teaching lives, and to assess the value of teachersʼ narratives about the impact of COVID-19 on school education. To that end, we conducted interviews with three mid-career teachers working in public primary schools in Sapporo, Hokkaido, Japan. / The interviews revealed the following four points. First, the unique opportunity of the COVID pandemic provided an opportunity to change teachersʼ beliefs. Second, we gained insights into the problems of curriculum overload in Japanese school education and elicited suggestions for dealing with it based on the teachersʼ narratives. Third, the impact of COVID-19 promoted both positive and negative aspects of work style reforms. Fourth, we determined that teachers are increasingly emphasizing the need for a school-wide, shared vision of developing children as the purpose of their schoolsʼ Lesson Study programs.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 61, p. 621-639, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-08 07:09:57.213204
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3