WEKO3
アイテム
1977年学習指導要領改訂における「小学校低学年の理科と社会の合科非決定」の審議過程での現職教員への意見聴取
https://doi.org/10.15083/0002005909
https://doi.org/10.15083/000200590957906e96-674e-419b-b772-511191109da5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
eac042004.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-12-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 1977年学習指導要領改訂における「小学校低学年の理科と社会の合科非決定」の審議過程での現職教員への意見聴取 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | How Teachers Opposed the Proposal to Create the New Subject Combined Science and Social Studies in the Elementary School in the Curriculum Revision Process in 1977 | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002005909 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
佐藤, 恵律
× 佐藤, 恵律
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 市川中学高等学校 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to analyze how teachers opposed the proposal to create the new subject combined science and social studies in the elementary school in the curriculum revision process in 1977. Therefore, this paper focuses on the summary of proceedings in the general meeting of the Curriculum Council from 1973 to 1976 that the author obtained their own. Finally, it revealed that teachers disapproved of the proposal by some scholars and members of the Council and the new Courses of Study reflected opinions of teachers. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 研究ノート | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Research Notes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo 巻 42, p. 73-88, 発行日 2022-10-31 |
|||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1220520X | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学教育学研究科学校開発政策コース | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |