ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

幼稚園・認定こども園における非認知能力を育む保育実践 : 取り組みの局面による分類

https://doi.org/10.15083/0002007369
https://doi.org/10.15083/0002007369
5e57f176-40e9-4894-8e09-9f6bd949d0eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_001.pdf edu_62_001.pdf (910.5KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 幼稚園・認定こども園における非認知能力を育む保育実践 : 取り組みの局面による分類
言語 ja
タイトル
タイトル Childcare Practices for Developing Non-Cognitive Competences in Kindergarten and Certified Child Gardens
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007369
ID登録タイプ JaLC
著者 西田, 季里

× 西田, 季里

ja 西田, 季里
東京大学

en NISHIDA, Kiri
The University of Tokyo

Search repository
浜名, 真以

× 浜名, 真以

ja 浜名, 真以
東京大学

en HAMANA, Mai
The University of Tokyo

Search repository
遠藤, 利彦

× 遠藤, 利彦

ja 遠藤, 利彦
東京大学

en ENDO, Toshihiko
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 発達保育実践政策学センター
著者所属
言語 ja
著者所属 発達保育実践政策学センター
著者所属
言語 ja
著者所属 教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we conducted a hearing survey on practices related to non-cognitive competences in a kindergarten and 28 certified child gardens and obtained 123 examples of practice. Then we categorized them in four phases (planning phase, observation phase, scaffolding phase, evaluation / improvement phase, those can be categorized with duplication). As a result, 66 of the examples were categorized in the planning phase, and half of them mentioned only the planning phase. On the other hand, more than 20 examples are categorized in each of observation phase, scaffolding phase, and evaluation / improvement phase, and it was found that the practices related to non-cognitive competences are implemented in each phase. In addition, there are practices that span multiple phases, and it is thought that by describing them separately for each phase, it was possible to clearly show the flow of childcare and early childhood education practices in line with the scheme for raising non-cognitive competences.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 1-13, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 07:59:36.416886
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3