ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

道徳副読本と教科書に掲載された小・中学校の教材に関する書誌情報のデータセット : 1992~2023年

https://doi.org/10.15083/0002007371
https://doi.org/10.15083/0002007371
5fde2966-c633-4909-b9b4-5b0838179108
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_003.pdf edu_62_003.pdf (467.9KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 道徳副読本と教科書に掲載された小・中学校の教材に関する書誌情報のデータセット : 1992~2023年
言語 ja
タイトル
タイトル Dataset of Bibliographic Information on Teaching Materials Published in Elementary and Junior High dōtoku Textbooks and Coursebooks, 1992-2023
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007371
ID登録タイプ JaLC
著者 バンキン, サム

× バンキン, サム

ja バンキン, サム
東京大学

en BAMKIN, Sam
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 学校開発政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the revision of the curriculum to strengthen moral education in 2015, there has been an increase in scholarly interest in moral education. One strand of this research relies heavily on textbook analysis. Whilst textbooks are an important part of the complex environment that influences the outcomes of moral education in the school, much textbook analysis has been relatively simplistic and limited to a few contentious issues. Many studies have overlooked the complex relationships between policy, curriculum, textbook and pedagogic knowledge; and between the Ministry of Education, textbook publishers, policy entrepreneurs and practitioners who contribute to textbook editing and authorship. Details of change through time are also often overlooked. This paper reports on the compilation of a dataset that contains bibliographic information on moral education materials published in coursebooks and textbooks from the beginning of the Heisei period until today. This resource may provide infrastructure to support more comprehensive analyses of textbooks through time to shed light on questions of the origins, continuation and innovation in dōtoku materials; on the direction and speed of change; and on any changes in trends when dōtoku textbooks became subject to ministerial screening in 2017/18 (or in the years leading up to this date). It may also support further research on the role of textbook publishers in relation to other actors and stakeholders.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 25-35, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 07:59:41.170667
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3