ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

教育実習で学生は何を学ぶのか : 学生へのインタビューをSCATで分析して

https://doi.org/10.15083/0002007372
https://doi.org/10.15083/0002007372
0b3fdcfd-69a6-47d6-9af4-d2101b05a9d3
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_004.pdf edu_62_004.pdf (1.9MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 教育実習で学生は何を学ぶのか : 学生へのインタビューをSCATで分析して
言語 ja
タイトル
タイトル What Do Students Learn from Teaching Practice? : SCAT Analysis of the Interview with the Student
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007372
ID登録タイプ JaLC
著者 今田, 健蔵

× 今田, 健蔵

ja 今田, 健蔵
東京大学

en KONTA, Kenzo
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 附属中等教育学校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to explore what the students learn from their teaching practice. The data was collected from one teacher trainee. The data was analyzed by Steps for Coding Theorization(SCAT). The analysis showed that the trainee recognized the need for continuous learning for the future career and the constant improvement of the lesson as a teacher. The study concludes that there are five things that should be focused on in order to improve the learning of teacher trainees; (1) to include more practical content in the curriculum prior to teacher training, (2) to encourage a feeling of hope for the teaching practice, (3) to control a sense of anxiety for the teaching practice, (4) to encourage active interaction with students, and (5) the active engagement of the teacher trainer to help improve the lessons and their reflections.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 37-43, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 07:59:44.934751
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3