ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

1990年代日本における「障害」概念と「芸術」概念の結びつき

https://doi.org/10.15083/0002007378
https://doi.org/10.15083/0002007378
710360e7-a7d2-4cb7-9c19-afa621740898
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_010.pdf edu_62_010.pdf (382.6KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 1990年代日本における「障害」概念と「芸術」概念の結びつき
言語 ja
タイトル
タイトル How “Disability” and “Art” were Conceptually Connected In 1990s Japan
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007378
ID登録タイプ JaLC
著者 平島, 朝子

× 平島, 朝子

ja 平島, 朝子
東京大学

en HIRASHIMA, Asako
The University of Tokyo

Search repository
著者別名
姓名 関, 朝子
言語 ja
姓名 SEKI, Asako
言語 en
著者所属
言語 ja
著者所属 比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the 1990s, arts and cultural activities performed by people with disabilities have been socially recognized in Japan. In the 2000s, the Japanese government started to invest in such activities and this tendency continues today. Words such as “SHOUGAISHA A-TO” (art by people with disabilities) have become prevalent. This paper studies how the connection of two concepts, “disability” and “art” is produced through people’s daily speeches. For example, there is no socially effective (“explainable”?) connection between two concepts such as “handkerchief” and “traffic lights”, while there seems to be some between “disability” and “art”. This paper’s focus is on the daily production of such a connection between these two concepts. The abundance of meanings produced in relation to disability and art is presented through 3 case studies.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 101-107, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 08:00:11.399248
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3