WEKO3
アイテム
養育態度に対する保護要因としての学校要因に関する研究の動向と展望
https://doi.org/10.15083/0002007382
https://doi.org/10.15083/0002007382c58c86eb-7f37-4419-ad77-602db302af17
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 養育態度に対する保護要因としての学校要因に関する研究の動向と展望 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Review on Schools as Protective Factors for Parenting | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002007382 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
柳, 百合子
× 柳, 百合子
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | 臨床心理学コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Parenting has a significant impact on children's mental health. Attention has been focused on schools as protective factors that can mitigate this influence. The purpose of this paper is to summarize the findings on schools as a protective factor for nurturing attitudes. Specifically, this paper summarizes the findings on parental attitudes toward child rearing and their effects, findings on school factors as protective factors that can mitigate these effects, and findings on the current state of support in schools regarding inadequate child rearing. The prospects for future research on what kind of support in schools is desirable and what kind of findings should be accumulated will be discussed. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 62, p. 137-143, 発行日 2023-03-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |