Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2023-04-19 |
タイトル |
|
|
タイトル |
学びの共同体をめぐる研究動向 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Review of Research Related to School as Learning Community |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15083/0002007397 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
小沼, 聡恵
有井, 優太
影山, 奈々美
清重, めい
|
著者所属 |
|
|
言語 |
ja |
|
値 |
教職開発コース |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The purpose of this study is to provide research trends and perspectives on school as learning community by reviewing the results of academic research on school as learning community. The authors categorized the research findings on school as learning community into four aspects: 1) research related to teacher learning, lesson study, and school management; 2) research related to lessons; 3) research related to parents and the community; and 4) research related to overseas development, and then presented the challenges and prospects of research on school as learning community. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo
巻 62,
p. 303-322,
発行日 2023-03-30
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13421050 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10516641 |
出版者 |
|
|
出版者 |
東京大学大学院教育学研究科 |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Graduate School of Education, The University of Tokyo |
|
言語 |
en |