ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

保育・幼児教育施設における新型コロナウイルス感染症に関わる対応や影響についての検討(3) : クライシス・リーダーシップという観点から

https://doi.org/10.15083/0002007402
https://doi.org/10.15083/0002007402
a9d3bed4-d57a-4ed0-bf8a-70d8018fc536
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_034.pdf edu_62_034.pdf (2.1MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 保育・幼児教育施設における新型コロナウイルス感染症に関わる対応や影響についての検討(3) : クライシス・リーダーシップという観点から
言語 ja
タイトル
タイトル The Influences of COVID-19 to Early Childhood Education and Care Institutions in Japan (3) : From the Perspective of Crisis Leadership
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007402
ID登録タイプ JaLC
著者 野澤, 祥子

× 野澤, 祥子

ja 野澤, 祥子
東京大学

en NOZAWA, Sachiko
The University of Tokyo

Search repository
遠藤, 利彦

× 遠藤, 利彦

ja 遠藤, 利彦
東京大学

en ENDO, Toshihiko
The University of Tokyo

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

ja 秋田, 喜代美
東京大学

en AKITA, Kiyomi
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 発達保育実践政策学センター
著者所属
言語 ja
著者所属 教育心理学コース
著者所属
言語 ja
著者所属 学習院大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports the results of a series of surveys conducted in FY2020 and FY2021 and focuses on the leadership of directors and the organizational resilience in Japanese early childhood education and care (ECEC) facilities. The results indicate the leadership of directors and the difficulties they face in responding to the crisis of COVID-19 pandemic. First, the directors made efforts to articulate their organizational vision and communicate effectively with staff and parents in response to the crisis. Second, the participation in professional development, which had become difficult in FY2020, had almost returned to pre-pandemic levels in FY2021, a result that may indicate the organizational resilience. Third, ECEC facilities were continuously considering and experimenting with new approaches. In addition, the philosophy and values of ECEC were reconstructed and innovations in practice were made. It is possible that leadership supporting organizational resilience and innovation existed behind these efforts. Fourth, fluctuations in the infection situation were related to the mental health of staff, parents, and the director. Leadership in the crisis of COVID-19 pandemic is considered to be an extremely difficult practice. These findings provide theoretical and practical implications for the leadership of directors of ECEC facilities in the crisis of the COVID-19 pandemic.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 373-394, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 08:02:02.268896
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3