WEKO3
アイテム
不測の事態における教師の行為主体性と転換的行為主体性 : コロナ禍を生きる教師の語りから
https://doi.org/10.15083/0002007404
https://doi.org/10.15083/000200740482a0f036-eb91-4b6d-9de7-b7701c3e5e54
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 不測の事態における教師の行為主体性と転換的行為主体性 : コロナ禍を生きる教師の語りから | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Teacher Agency and Transformative Agency in Contingency : Teacher Narratives during the COVID-19 Pandemic | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002007404 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
三野宮, 春子
× 三野宮, 春子
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | 教職開発コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Since the nationwide school closure due to the spread of COVID-19, teachers in Japan have worked under ambiguous, unstable conditions, where they cannot inherit historically formed norms without redefining their goals and adjusting their principles of behaviors accordingly. Based on a year-long interview survey with three educators in fiscal year 2020, this study discusses their exercise of agency as individuals and with colleagues along with their accounts of school events, club activities, and school management. Based on the findings, the study attempts to create working models of teacher agency and transformative agency. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 62, p. 407-417, 発行日 2023-03-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |