WEKO3
アイテム
1970年代の男性保育者の専門性認識とジェンダー : 全国男性保育者連絡会における記録に着目して
https://doi.org/10.15083/0002007427
https://doi.org/10.15083/00020074277b86d8c6-bf3f-4adf-b925-b476713fb293
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_62_059.pdf (336.6KB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 1970年代の男性保育者の専門性認識とジェンダー : 全国男性保育者連絡会における記録に着目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Perceptions of the Professionalism and Gender of Male Nursery Teacher in the 1970s : Focusing on the documents from the National Association of Male Nursery Teachers | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002007427 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
喜多下, 悠貴
× 喜多下, 悠貴
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 比較教育社会学コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to clarify how the professionalism of nursery teachers was perceived by male in the context of the phenomenon of men entering the child care field. The analysis of the narratives by male nursery teachers confirmed the perception that positions male nursery teachers as contributing to the advancement of educational expertise. In addition, women were positioned as a contrasting presence to men and were perceived by men as being in charge of nurturing. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 62, p. 651-658, 発行日 2023-03-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |