ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

大学生の主体的学習態度の規定要因 : 選抜性の違いに着目して

https://doi.org/10.15083/0002007429
https://doi.org/10.15083/0002007429
970d98a6-aa60-4efa-aa14-c72164e03420
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_061.pdf edu_62_061.pdf (595KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 大学生の主体的学習態度の規定要因 : 選抜性の違いに着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Determinants of Proactive Learning Attitudes of University Students : Focusing on Differences in Selectivity
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007429
ID登録タイプ JaLC
著者 本庄, 秀明

× 本庄, 秀明

ja 本庄, 秀明
東京大学

en HONJO, Hideaki
The University of Tokyo

Search repository
福留, 東土

× 福留, 東土

ja 福留, 東土
東京大学

en FUKUDOME, Hideto
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 大学経営・政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper analyzes the usefulness and determinants of the proactive learning attitude, which is the attitude of trying to learn on one's own based on what one learns in class, by selectivity. Prior studies have shown that the proactive learning attitude has a positive influence on learning behavior and acquisition of learning outcomes, and that class content is more important than improvement of class methods such as active learning. This paper examines whether the same results are obtained in the case of different selectivity and find that the proactive learning attitude has a positive effect on learning behavior and the acquisition of learning outcomes even in the case of different selectivity. It was found that the influence of the improvement of teaching methods and the content of classes on the formation of independent learning attitudes was different.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 671-682, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 08:04:10.695954
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3