ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 8
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 8

学校改革における外部助言者の関わり : 学びの共同体のスーパーバイザーに着目して

http://hdl.handle.net/2261/0002008020
http://hdl.handle.net/2261/0002008020
6ee3284b-c24a-43ae-9271-b62aa7323ef1
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00809.pdf CASEER00809.pdf (2.2MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-10-16
タイトル
タイトル 学校改革における外部助言者の関わり : 学びの共同体のスーパーバイザーに着目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Involvement of External Advisors in School Reform : Focusing on Supervisors in School as Learning Community
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 supervisor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school as learning community
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 external advisor
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 school reform
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 semi-structured interview
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 影山, 奈々美

× 影山, 奈々美

ja 影山, 奈々美
東京大学

en KAGEYAMA, Nanami
The University of Tokyo

Search repository
有井, 優太

× 有井, 優太

ja 有井, 優太
東京大学

en ARII, Yuta
The University of Tokyo

Search repository
清重, めい

× 清重, めい

ja 清重, めい
東京大学

en KIYOSHIGE, Mei
The University of Tokyo

Search repository
小沼, 聡恵

× 小沼, 聡恵

ja 小沼, 聡恵
東京大学

en KONUMA, Satoe
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this article, we focus on the supervisors of school as learning community, an approach suggested by Manabu Sato. The purpose of this study is to gain academic and practical insights into the involvement of external advisors in schools by examining the difficulties faced by the supervisors when engaging in school reform within learning communities, as well as their approaches to overcoming these challenges. Semi-structured interviews were conducted with eight supervisors, and conceptual categories were generated based on the interview data. Through the examination of the data for each category, two academic implications emerged: the multi-layered and context-dependent experiences of the supervisors, and presenting supervisors’ experiences as one of the external supports in school as learning community. Additionally, three practical implications are found: the importance of working with teachers on school reform, understanding how supervisors position themselves in the context of teacher-driven school reform, and the need for supervisors to continuously learn and grow.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2022年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
言語 ja
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 8, p. 116-131, 発行日 2023-07-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-16 08:03:35.846838
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3